Ćwiartki - ulica, na której stoi kamienica zamieszkana przez rodzinę Kiepskich i ich sąsiadów. Mieści się na osiedlu Kosmonautów we Wrocławiu.

Odcinki serialu ,,Świat według Kiepskich" na początku kręcone były w kamienicy przy ulicy Podwale 67 we Wrocławiu. W serialu ujrzeć można było m.in. klatkę schodową, korytarz tzn. piętro Kiepskich i Paździochów, toaletę, pokój kąpielowy, pokój Waldka, Babki[1]. Na początku odcinka Umcia, Umcia kiedy leci UFO w oddali także widać jadące samochody. W odcinku Zrób sobie babkę z okna mieszkania Kiepskich widać prawdziwy widok z okna (gdy Waldek wychyla się przez okno, widać odjeżdżający samochód) i w odcinku Emigranci, kiedy Ferdek się modli (widać samochody), w pozostałych odcinkach widoczny jest planer.

Galeria

Plan Kamienicy

Nie jest dokładnie znane, ilu mieszkańców liczy kamienica przy ulicy Ćwiartki 3. Wiadomo jest jednak, iż kamienica Kiepskich liczy min. 3 piętra.

Klatka schodowa

W serialu kilkakrotnie pojawiała się klatka schodowa. W odcinku Właściciele właścicielem klatki schodowej był Boczek.

Parter

Wiadome jest, że na parterze mieszkają:

Został pokazany tylko w odcinku Radny.

I piętro

Wiadome jest, że na I piętrze mieszkają:

  • Borysek z synem i synową;
  • Mietek Podrucha;

I piętro zostało pokazane tylko raz w specjalnym odcinku ŚWK - ,,15 lat Świata według Kiepskich".

Korytarz

Wnętrze toalety na 2 piętrze

II piętro

Na II piętrze rozgrywa się większość scen. Znajdują się tutaj m.in. mieszkanie Kiepskich i Paździochów, pokój kąpielowy, WC oraz pustostan. Na II piętrze mieszkają:

Mieszkanie Kiepskich

Mieszkanie Paździocha

Mieszkanie Paździochów nie zostało nigdy dotąd pokazane w całości. Po przyjrzeniu się szkicom planu serialu dostrzec można, iż w rzeczywistości mieszkanie Mariana to jeden pokój (ewentualnie przedpokój).

Korytarz na III piętrze

III Piętro i 4 piętro

Na trzecim piętrze mieszka Boczek. Korytarz na III piętrze został pokazany tylko raz, w odcinku Wrota piekieł. Korytarz ten wygląda niemalże identycznie, jak korytarz Kiepskich i Paździochów, co również jest dowodem na to, że korytarz na I piętrze również jest taki sam. Prawdopodobnie mieszkała tutaj Paulinka. W odcinku pt. Bolero w windzie było widać 4 piętro, w windzie także było napisane: toaleta, parter, 1 piętro, 2 piętro, 3 piętro i 4 piętro, 4 piętro było ostatnie.

WC

Kibel

Nie jest do końca wiadome, ile toalet znajduje się w Kamienicy. W początkowych odcinkach widzimy, jak do toalety na II piętrze chodzą Boczek i Borysek i inni sąsiedzi, jednak w nowszych odcinkach mowa jest o tym, iż w Boczek boi się chodzić do toalety "u siebie". Wnętrze toalety pokazane było wiele razy (wnętrze zmieniono od odcinka Pułapka na myszy - między innymi usunięto napis W kupie siła, czy przyklejono plakat na drzwiach).

Pustostan przy mieszkaniu Ferdka

W odcinku Kiepscy - zboczeńcy gdy Ferdek rzuca się na Edzia Listonosza, z drzwi naprzeciw klozetu wygląda młoda kobieta, jednak w późniejszych odcinkach nikt tam nie mieszka. W późniejszych odcinkach wprowadza się tam Barbara Podlaska-Dżekson.

Piwnica

W serialu kilkakrotnie akcja rozgrywała się w piwnicy. Dzieli się ona na kilka pomieszczeń: w jednym stoi piec, druga należy do Paździochów, Boczka i Kiepskich, pozostałe prawdopodobnie do innych lokatorów. Na początku sceny kręcone były w prawdziwej piwnicy, jednak w nowszych odcinkach widzimy już sceny kręcone na specjalnym planie, na którym jest więcej miejsca, a widok na piwniczkę przypomina nieco scenę teatralną.

Ćwiartki 6

Mieszka tam m.in. Kozłowski.

Ćwiartki 7 (blok na przeciwko)

Na przeciwko kamienicy Kiepskich stoi kamienica przy ulicy Ćwiartki 7. Wiadomo, że mieszkają tam:

Pozostali znani z nazwiska mieszkańcy kamienicy Ćwiartki 3/4

W kamienicach mieszkają jeszcze inne osoby, których personalia nie są znane.

Przypisy

  1. Odcinek Umcia, Umcia
  2. Tylko i wyłącznie odcinek Podlaska