Kiepscy Wiki
Advertisement
Barbara Podlaska-Dżekson
Barbarapodlaskadżekson.png
Informacje biograficzne
Płeć

Kobieta

Data urodzenia

ur. (prawdopodobnie) w 1943

Rodzina

pierwszy mąż (rozwiedziona), drugi mąż (rozwiedziona), trzeci mąż (rozwiedziona)

Pierwszy odcinek

Podlaska

Poza sceną
Narodowość

Amerykańska, Polska

Adres:

Teksas (do 2008), Wrocław ul. Ćwiartki 3/4 (2008)

Aktor

Krystyna Podleska

Barbara Podlaska-Dżekson (ur. prawdopodobnie w 1943[1]) – postać fikcyjna, bohaterka serialu komediowego pt. Świat według Kiepskich. W jej rolę wciela się Krystyna Podleska.

Życiorys

Daleka przeszłość Podlaskiej nie jest znana. Miała ona trzech mężów i ze wszystkimi się rozwiodła. Nie wiadomo nic o pierwszym, wiadomo za to, że drugi był chytrym rasistą z Cincinnati w stanie Ohio. Trzeci zaś okazał się człowiekiem grubym i chciwym. Jak emerytka wróciła do Polski i zamieszkała w kamienicy we Wrocławiu, przy ulicy Ćwiartki, w ówczesnym pustostanie Tam poznała swojego nowego narzeczonego, Arnolda Boczka. Szybko się z nim rozstała po tym, jak została otruta kiełbasą, którą Boczek jej podarował. Po tym incydencie, Podlaska wyprowadziła się z lokalu, który znowu zyskał miano pustostanu.

Charakterystyka

Podlaska jest zakochana w amerykańskim stylu życia. Do Wrocławia przywiozła ze sobą wiele pamiątek z tego kraju. Mówi z amerykańskim akcentem i posługuje się wieloma angielskimi słowami. Do tego używa charakterystycznych dla Amerykan zwrotów, np. Gee, zamiast Jesus. Prawdopodobnie ma ogromny sentyment do Stanów Zjednoczonych. Podlaska nie lubi uroczystych pieśni, woli skoczne i rytmiczne piosenki (co pokazała swoją reakcją na powitania Kiepskich i Paździochów oraz Boczka). Barbara jest pełna pogardy dla bezrobotnych i uzależnionych od alkoholu mężczyzn. Poleciła Halinie Kiepskiej rozwód.

Ciekawostki

  • Panieńskie nazwisko Podlaskiej najprawdopodobniej pochodzi od nazwiska aktorki, która ją grała - Krystyny Podleskiej. Co ciekawe, Krystyna Podleska również ma amerykańskie pochodzenie.
  • "Zakochanie" w amerykańskim stylu życia Barbary Podlaskiej potwierdza jej styl ubioru - są to zazwyczaj dość jaskrawe i rzucające się w oczy kreacje.
  • Rozwód dla Barbary Podlaskiej-Dżekson nie jest niczym specjalnym i nadzwyczajnym. Potwierdzają to jej trzy zakończone rozwodem małżeństwa. Dodatkowo kobieta poleca Halinie Kiepskiej wzięcie rozwodu z Ferdkiem.
  • Podlaska jest nieprzyzwyczajona do szarych, zaniedbanych polskich bloków. Wyraża to słowami "It's bit gloomy here" (w odniesieniu do korytarza na piętrze Kiepskich).

Przypisy

  1. Wiek emerytalny w Ameryce dla kobiet wynosi 65 lat a odcinek kręcony był w 2008 roku. Bardzo prawdopodobne więc, że Podlaska urodziła się 65 lat wcześniej niż kręcony był odcinek, czyli w 1943 roku
Advertisement