Reżyser chce przyjąć Ferdka do pracy aktora.

Dla dorosłych - 329. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Halina Kiepska wyjeżdża do sanatorium. Marian przychodzi do Ferdka z propozycją wynajęcia jego mieszkania do filmu. Reżyser ma kłopoty z aktorem Andrzejem, który ma grać główną rolę w filmie Dziecko z Kapusty. Aktor chce dostawać większe honorarium, a do tego nie podobają się mu warunki pracy - mianowicie mu przeszkadza bardzo niska temperatura w mieszkaniu Kiepskich, ponieważ doszło w nim do awarii ciepłowniczej, Boczek preferuje użycie termowentylatora (farelki) do rozgrzania pokoju, ale reżyser zabrania jego użycia (przeszkadzałaby mu jego głośna praca). Ostatecznie, po nakręceniu kilku scen z Andrzejem, został wyrzucony z obsady. Reżyser daje Ferdkowi więc rolę za tego aktora. Wkrótce odbywa się premiera filmu. Niestety w jednej scenie przy piecu, zamiast Ferdynanda pojawił się ktoś inny, ponieważ była tam scena, w której on się rozbiera. Jego penis był bardzo niewielkich rozmiarów (być może użyto w nim fragmentu nakręconego jeszcze z Andrzejem lub podczas montażu dokonano tzw. wstawki z użyciem materiału spoza produkcji tego filmu). Ferdek jest wściekły, bo wszyscy się z niego śmieją. Marian podpowiada mu, by złożył oficjalne oświadczenie na YouDupie. Ferdek czyta oświadczenie przed kamerą, po czym każe odejść od komputerów osobom nieletnim oraz duchownym, gdyż chciał pokazać swoje prawdziwe przyrodzenie. Tak też uczynił.

Ciekawostki

  • Aktorzy rozmawiając ze sobą wspomnieli o innych aktorach grających nagich żydów którzy w pewnym amerykańskim filmie za wystąpienie dostali wysokie honoraria. Jest to odniesienie do kultowego filmu wojennego Stevena Spelberga pt. Lista Schindlera.

Obsada