Ferdek ze strażnikiem

Ferdynand K. – 266. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Rozprawa

Któregoś dnia nieoczekiwanie Ferdek zostaje oskarżony o popełnienie bardzo ciężkiego przestępstwa, nagłośnionego szeroko przez wszystkie media. Problem tylko w tym, że cały czas nie wiadomo co takiego złego zrobił główny oskarżony. O Ferdku zaczyna plotkować cała kamienica.

No nie wiem, ale się dowiem!

Ferdynand Kiepski

Ani Halina, ani Mariolka nie są w stanie wydobyć od Ferdynanda powodów jego rychłego aresztowania, a on sam nie wie do czego ma się przyznawać. Na domiar złego żaden ze znalezionych w książce telefonicznej adwokatów po usłyszeniu nazwiska Ferdka nie chce podejmować się jego sprawy. Tymczasem w kamienicy pojawiają się agenci, którzy zaczynają śledzić każdy ruch Kiepskiego, nie odstępując go na krok. I to dosłownie - Na każde zawołanie typu "Idę do prokuratora/adwokata", odpowiedni z nich się pojawia, gdy Ferdek chce spuścić akta w toalecie, tam siedzi policjant, pilnujący żeby nic im się nie stało, oraz gdy Halina z Ferdkiem leżą w łóżku, obok nich siedzi policjant czytający gazetę.

Zakończenie

Ferdek w środku nocy staje przed najwyższym sądem, złożonym z nadprokuratora Gnata (wyglądem przypominający ówczesnego prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego), oraz adwokata i prokuratora. Posiedzenie odbywa się na korytarzu. Wszystkie dowody świadczą przeciw niemu. Zarzuty brzmią, iż jest winny. Nie podano jednak precyzyjnej nazwy zarzucanego mu czynu. Na domiar złego prokurator jest za wymierzeniem kary najwyższej. Wyrok może zostać uchylony pod warunkiem, jeśli Ferdek wymieni nazwiska wszystkich wspólników. Nie wiedząc kogo ma podać, wyjawia, iż jest w zmowie z całym narodem.

Moim wspólnikiem jest cały naród.

Ferdynand Kiepski

Nazajutrz Kiepscy i sąsiedzi oglądają konferencję prasową prokuratora, który oświadcza, iż od tej chwili wszyscy obywatele mają być podporządkowani władzy i mieć się na baczności. Sąsiedzi komentują to prostym gestem:

O!

Ciekawostki

  • Odcinek ten jest inspirowany powieścią Proces Franza Kafki, a tytuł jest nawiązaniem do jej głównego bohatera Józefa K.

Obsada

Poprzedni
Impreza
Ferdynand K.
2007
Następny
Uśmiech zębiczny