FANDOM

239

Paździoch proponuje Marioli, aby nauczyła się żonglować jajami.

Grunt to rodzinka – 239. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Paździoch spotyka Mariolkę na korytarzu i ma do niej nietypową sprawę. Proponuje jej, aby nauczyła się żonglować jajami. Mariolka idzie do mieszkania i nie ma zamiaru rozmawiać z Paździochem na ten temat. Później mówi o wszystkim rodzicom, na co Kiepscy obrażają Paździocha. Ferdek oświadcza, że z nim porozmawia. Zdenerwowany idzie na rozmowę i okazuje się, że Paździoch chce pożyczyć Mariolkę do udziału w programie. Po jego słowach Ferdek nie jest już nerwowy. W pokoju Paździoch informuje Ferdka, że Mariolka będzie występowała w programie "Grunt to rodzinka". Chcą, żeby wystąpiła, ponieważ warunkiem uczestnictwa jest posiadanie dzieci. W rozmowie z Ferdkiem Halina sugeruje, że Paździochowie źle postąpili, pożyczając Mariolkę. Ferdek również się z tym zgadza. Halina proponuje, aby oni wystąpili z Mariolką. Ferdek uważa, że nie jest to dobry pomysł, ponieważ nie potrafi żonglować jajami. Następnego dnia w pokoju Ferdek uczy się żonglować i nie wychodzi mu to. Po chwili przychodzi Boczek, ale Ferdek mówi, że jest zajęty i nie ma czasu na rozmowę. Boczek mówi, że niedawno Mariolka i Paździoch pod kiblem żonglowali jajami. W kuchni Ferdek i Halina rozmawiają z Mariolką na ten temat. Mówią jej, że skoro chce żonglować to z nimi, a nie z Paździochami. Okazuje się, że Mariolka podpisała umowę z Paździochem. Natomiast w nocy do sypialni przychodzi Mariolka i oświadcza, że zerwała umowę z Paździochem. Halina jest zadowolona, natomiast Ferdek zmartwiony, ponieważ mogła zarobić dużo pieniędzy. Halina następnego dnia jeszcze raz powtarza córce, że jest z niej dumna. Na korytarzu Paździoch mówi Ferdkowi, że chciał dobrze, pożyczając Mariolkę do programu. Ferdek dopytuje Halinę, czy mogliby wystąpić w programie, ale Halina się nie zgadza.

Zamiast Marioli, Paździoch wybiera Edzia na pociechę do programu. W programie przedstawia się jako 16-latek (chociaż tak naprawdę jest o wiele starszy), interesujący się Pocztą Polską, na co prowadzący zareagował łaskocząc po szyi Edzia. Paździoch przedstawia się jako biznesmen, a Paździochowa - jako bizneswoman.

Ferdkowi nadal zależy na udziale w programie, do którego zostaje przyjęty. Jako, że Halina nie chce brać udziału, ten wybiera Kwiatkowską, sprzedawczynię z warzywniaka, zamiast niej. W programie przedstawia się jako Halina, do tego przedstawiając zawód prawdziwej Haliny. Ferdek określa siebie w programie jako inżyniera chemika. Boczek zostaje wybrany na pociechę Kiepskich. W programie przedstawia się całym imieniem i nazwiskiem, co oficjalnie jest zabronione, Ferdek jednak poprawia go, wskazując, że Boczek to pseudonim używany na niego w jego zakładzie pracy. Obydwie rodziny prezentują w programie żonglowanie jajami.

Zakończenie

Halina z córką oglądają program Grunt to rodzinka z Paździochami i Kiepskimi. Halinę oburza przedstawienie się Kwiatkowskiej. Mariola śmieje się ze sposobu przedstawienia Edzia. Program kończy się zwycięstwem drużyny Kiepskich. Uczestnicy są z tego zadowoleni. Halina spotyka ich na korytarzu jakiś czas później. Ferdek zapoznaje ją z Kwiatkowską, na co Halina sięga po jajko i rozbija je mężowi na głowie, gdy ten pyta Za co?, odpowiada Za jajco, jełopie, najprawdopodobniej za sposób przedstawienia się Kwiatkowskiej w programie Grunt to rodzinka.

Obsada

Poprzedni
Lista Mariana
Grunt to rodzinka
2007
Następny
Hobby