Ziomek tańczy wraz z inteligentnymi sprzętami domowymi z telezakupów na "pogrzebie" sąsiadów.

Inteligentni konsumenci - 153. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Ferdek z Ziomkiem oglądają promocję inteligentnego obuwia (butów sportowych, umiejących samoczynnie chodzić, biegać, skakać i jeździć, sterowanych joystickiem z konsoli PlayStation) w spocie telezakupów. Ziomek dzwoni, aby je zamówić. Kupuje je i próbuje jak działają. Jednak nie umie ich wyłączyć.

Następnie oglądają promocję inteligentnej gitary, również z telezakupów, która gra i śpiewa sama, ma bogatą wbudowaną bibliotekę utworów muzycznych różnych artystów, umie też sama uczyć gry na gitarze. Ferdek zamawia gitarę, dostaje do tego kartę złotego konsumenta i żel do pośladków, gdyż stał się 10-milionowym klientem firmy telezakupowej. Wieczorem śpiewa Halince piosenkę o białym misiu, która była zawarta w zamówionej gitarze. Halinka jest zachwycona jego wykonaniem i gitarą, ale żelem do pośladków - już nie. Ferdek jej wyjaśniał, co to jest, ale tego nie rozumiała i rzuciła nim w Ferdka.

Ferdek kupuje inteligentny odkurzacz, potrafiący wciągać brud z bardzo dużą siłą. Sprawdza go na korytarzu, nagle pojawia się Paździoch i oznajmia, że on też będzie sprzątał - również kupił inteligentny odkurzacz, ale inny model. Zaczyna się kłótnia, czyj odkurzacz jest lepszy. Ferdek wygrywa i tym samym, za karę, próbuje wciągnąć samego Paździocha. Przychodzi Boczek i opowiada, że sobie kupił inteligentną wykładzinę (umiejącą samodzielnie odkurzać) a do tego bieliznę osobistą. Ferdek zamawia inteligentną odzież, umiejącą samoczynnie zmieniać kolor w stosunku do nastroju nosiciela. Jednak limit się wyczerpał, a Kiepski nie zaczął spłacać kredytu i jego karta złotego konsumenta została zablokowana. Jednak jest jedno wyjście - oferta finansowa zastaw się and postaw się, czyli po śmierci ciało Ferdka potraktują jako surowiec wtórny. Ferdek się zgadza i akwizytor daje jemu zakupione dresy. Marian z Arnoldem też kupują sobie dresy (które zmieniają kolor w zależności od humoru właściciela).

Ferdek kupuje inteligentny telewizor, z samoruszającym się szkłem kineskopu. Potrafi mówić i samodzielnie, bez pilota, włączać programy, dostosowuje się też do nastroju użytkowników. Ten włącza się na wiadomości, gdzie ogłaszają, że zastaw się and postaw się kończy 5 lutego (a tego dnia jest 4 lutego[1]). Po krótkim czasie dres Ferdka zmienia kolor na czarny - nie wiedział, co ma zrobić ze spłatą oferty finansowej, był przerażony informacją w wiadomościach. Pierwsza uwagę na to zwróciła Mariola.

Zakończenie

Do Ferdka przychodzi ponownie ten sam akwizytor, ale z ofertą inteligentnej trumny. Ferdek kupuje trzy takie trumny i czekają na śmierć. Kładą się do trumien, Boczek ma ostatnie życzenie obejrzenie jakiegoś show, owym show jest Ziomek tańczący z inteligentną pralką, lodówką, gitarą i odkurzaczem w adidasach i dresie, wszystko kupione w telezakupach, przy piosence o białym misiu, Arnold bardzo się wzrusza. Konsumenci zamykają się w trumnach i wręcz "umierają".

Obsada

Produkcja

Uwagi

  1. Akcja dzieje się prawdopodobnie w 2003 roku, przy czym na koniec "Wiadomości" redaktor zaprasza na galę rozdania Telekamer 2004, czyli akcja mogła ewentualnie się dziać w 2004 roku, kiedy się odbyła realna gala Telekamer 2004, ale w serialu były przedstawiane fikcyjne Telekamery, o których była mowa już w odcinku Telejajka - wtedy odbyły się fikcyjne Telekamery 2003.

Ciekawostki

  • Pokazany w odcinku inteligentny telewizor, podobnie jak normalny telewizor OKIL pojawiający się u Kiepskich, powstał również na bazie telewizora firmy Sony. Można na to zwrócić uwagę po kształcie wystającym spod zakrytego taśmą emblematu.
Poprzedni
Firma
Inteligentni konsumenci
2003
Następny
Kraina obfitości