FANDOM

258

Ferdek spożywa kiszkę Boczka (a nie powinien), a za jej zjedzenie nie chce się przyznać.

Kicha kręcona – 258. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Ferdek ogląda w telewizji Wyprawy kulinarne Damiana Obwarzana (parodia Podróży kulinarnych Roberta Makłowicza), pod wpływem którego głodnieje, więc idzie do kuchni. Okazuje się, że w lodówce jest mnóstwo wędlin. Niestety Ferdek nie może tego spożyć, ponieważ należy to do Boczka, któremu zepsuła się lodówka i postanowił u Kiepskich przechować wędliny. Gdy Halina idzie do pracy, Ferdek zjada tytułową kichę kręconą, która jest wśród wędlin. Zainspirował się tym, oglądając wcześniej program w telewizji, w którym przedstawiono, jak przygotować ją. Idąc do toalety, spotyka go Boczek, który chce zabrać wędliny ze sobą. Ferdek mówi mu, żeby przyszedł innym razem. Boczek przychodzi do kuchni, chcąc odebrać wędliny. Tym razem Halina jest w kuchni. Boczek nie znajduje kiszki. Halina myśli, że to jakieś nieporozumienie, natomiast w rozmowie z Ferdkiem sugeruje, że to on zjadł kiszkę. O tym także wie Paździoch. Mówi także, że w sprawie kiszki Boczek złożył pozew do Sądu. Halina radzi Ferdkowi, aby przyznał się do winy, ten jednak nie ulega. Po chwili przychodzi redaktor Dariusz Bączek, który jest dziennikarzem osiedlowym. Ma do Ferdka pytanie związane z kiszką. Ferdek mówi, że jest niewinny i niczego nie zjadł. Tymczasem na korytarzu Ferdek jest sprawdzany poprzez wykrywacz kłamstw. I wtedy okazuje się, że Ferdek zjadł kiszkę. W nocy Halina ma pretensje do męża.

Zakończenie

Następnego dnia Ferdek spotyka się z adwokatem, którego sam wynajął. Chce podać do sądu Kozłowskiego, Paździocha oraz Boczka. Adwokata interesuje jedynie to, czy Ferdek zjadł kiszkę. Ferdek przyznaje się, że zrobił to pod wpływem programu kulinarnego w telewizji. Tego samego dnia Kiepscy oglądają program kulinarny. Damian Obwarzan przebywa w więzieniu i tam gotuje kolejną potrawę (była nią zapiekanka gitowska, jak wspomniał Obwarzan, popularna w więzieniach).

Obsada

Ciekawostki

  • Krzysztof Dracz zagrał także w tym odcinku inżyniera Kozłowskiego w scenie z wykrywaczem kłamstw.
Poprzedni
Puste butle
Kicha kręcona
2007
Następny
Z odzysku