Na dobre i niedobre – 150. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Jedzenie pod drzwiami Paździochów

Fabuła

Halina ogląda w telewizji magazyn Świat Kobiet, w którym redaktorka przedstawiła wyniki badania, z którego wynika, że typowy polski mężczyzna spędza samotnie w toalecie około 744 godzin rocznie (lub około 1 miesiąca). Halina jest przerażona wynikami badań. Nagle przychodzi Ferdek i zaczyna śpiewać, że idzie do toalety (sracza), Halina uspokaja go. Tymczasem na korytarzu Paździochowa krzyczy na swojego męża, że zbyt długo jest w toalecie. Miał iść do ZUS-u, ale nie poszedł. Również i Ferdek chce skorzystać z toalety. Paździoch odmawia chęci wyjścia z niej.

Halina dalej ogląda magazyn Świat Kobiet. W programie poinformowano, że wskutek incydentu polegającego na omyłkowym przeprowadzeniu zabiegu elektrowstrząsu i wynikającego z tego psychiczno-fizycznego szoku zaginął doktor Kozłowski z serialu Na dobre i niedobre - po omyłkowym zabiegu wstał, rozebrał się do naga i uciekł ze szpitala w Leśnej Górze wyłącznie w drewniakach.

Halina i Helena są wstrząśnięte, ponieważ lubią go. Z tego powodu Halina płacze w nocy.

W nocy okazuje się, że Kozłowski odnalazł się. Było to możliwe dzięki głośnym odgłosom drewniaków noszonych przez doktora na nogach. Te odgłosy budzą Halinę i Helenę. Doktor mieszka w pustostanie na korytarzu. Wyraźnie był zainteresowany spotkaniem największych jego fanek, Haliny i Heleny. Następnego dnia Halina elegancko się ubiera i pakuje jedzenie do koszyka. Nie zdradza Ferdkowi, gdzie się wybiera. Okazuje się, że Helena także ubrała się elegancko i czeka na sąsiadkę z koszykiem. Idą pod drzwi pustostanu i zostawiają tam koszyki. Po chwili wychodzi z pustostanu doktor Kozłowski i bierze je. Halina i Helena widzą to w ukryciu i cieszą się z sytuacji. Ferdek i Paździoch rozmawiają o sytuacji w kuchni, nie byli zadowoleni z zachowania swoich żon. Nagle wchodzą Halina i Helena. Mężowie wypytują je, gdzie były, lecz te okłamują, że były w sklepie warzywnym.

W nocy Boczek jest świadkiem, jak inny koszyk zostaje zabrany przez doktora. Jak przy sąsiadkach, również widzi to w ukryciu. Przed tym zabiera dla siebie kawałek wędliny. Okazało się, że on również zainteresował się sprawą zniknięcia Kozłowskiego i następnego dnia udał się do Ferdka. Pokazał mu nagrany na kasecie fragment odcinka serialu i powiedział mu, co się obecnie dzieje z doktorem. Ferdek po raz pierwszy dowiedział się o tym i zrozumiał sytuację. Razem z Ferdkiem idą do pustostanu. Nikt im jednak nie otwiera drzwi. Boczek mówi o sytuacji również Marianowi, ten o tym również dowiaduje się po raz pierwszy. Po usłyszeniu zbliżającej się Heleny wszyscy natychmiast ukrywają się obok toalety. Ta przychodzi i zostawia pod drzwiami dużą paczkę. Ferdek, Paździoch i Boczek widzą to i słyszą, jakie rzeczy kupiła doktorowi Paździochowa, które znalazły się w paczce - były nimi jedwabna chińska bielizna, stringi ręcznie haftowane i tureckie jedwabne podkolanówki. Wszystko to znajduje się również w ofercie stoiska Paździocha na bazarze. Paździoch przypomina ich ceny, mdleje, mówi, że ma zawał i traci przytomność. Paździochowa słyszy to i wraz z pozostałymi sąsiadami chce mu pomóc. Doktor udaje się do Kiepskich, gdzie w salonie czekał na Paździocha przygotowany stół. Położono go na nim. Doktor nie wiedział, co robić - wszystko mu się zapomniało po elektrowstrząsie. Wyszła z tego awantura między największymi fankami doktora. Jednak Boczek przychodzi z pomocą - włącza tę samą kasetę z nagranym odcinkiem serialu, którą wcześniej pokazał Ferdkowi. I nagle zaczyna swoją pracę - wszyscy zgromadzeni wokół niego odsunęli się, ten sprawdza tętno Paździocha, zdejmuje swój prawy drewniaczek i zaczął nim uderzać w brzuch Paździocha, zabezpieczając go ręką. Tym samym staje się znowu przytomny. Doktor potwierdza to swoim flagowym powiedzeniem: będzie żył! Wszyscy składają doktorowi gratulacje za powrót Paździocha do stanu sprzed zawału, uratowanie go przed ostateczną śmiercią oraz za powrót samego doktora do stanu sprzed serialowej wpadki.

Zakończenie

W mieszkaniu Kiepskich zostaje uruchomiony szpital, w którym zatrudniono doktora Kozłowskiego. Na korytarzu jest tłum pacjentów, oczekujących na niego. Gdy przychodzi, wywołuje swoją energię leczniczą, która leczy wszystkich zgromadzonych chorych. Ci wszyscy są pełni energii, a doktor potwierdza pracę swoim flagowym powiedzeniem.

Obsada

Ciekawostki

  • Serial oglądany przez bohaterów to Na dobre i niedobre będący parodią serialu Na dobre i na złe.
  • Postać doktora Kozłowskiego jest parodią postaci granej przez Artura Żmijewskiego w serialu Na dobre i na złe, czyli dr Jakuba Burskiego.
Poprzedni
Testament
Na dobre i niedobre
2003
Następny
Siłaczka