Podlaska – 284. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Przywitanie sąsiadki zza oceanu

Ferdek leży na kanapie. Przychodzi Boczek i chwali się Kiepskiemu, że on i Paździoch dostali 10 dolarów, ponieważ pomogli wprowadzić się nowej lokatorce do pustostanu, który jest na korytarzu.

Boczek zakochał się w kiełbasie Podlaskiej i sąsiadce Podlaskiej-Dżekson

Będzie tam mieszkała Barbara Podlaska-Dżekson z Chicago. Ferdek idzie na korytarz i zastaje tam wiele rzeczy, należące do nowej lokatorki. O sytuacji Kiepscy rozmawiają przy obiedzie. Paździochowa sugeruje, aby powitać Podlaską-Dżekson chlebem, solą i wódką. Kiepscy i Paździochowie ubierają się elegancko i na korytarzu witają Podlaską-Dżekson oraz śpiewają piosenkę. W tym momencie z kibla wyskakuje Boczek, przebrany za lajkonika, śpiewa swoją piosenkę i w ręku trzyma kiełbasę podlaską. Nowa lokatorka jest więcej zachwycona pomysłem Boczka. Ferdka i Paździocha denerwuje ta sytuacja, bo chcieli jak najlepiej wypaść. Boczek mówi sąsiadom, że pani Dżekson zakochała się w nim.

Zakończenie

W nocy okazuje się, że pani Podlaska została wywieziona karetką pogotowia do szpitala, gdyż otruła się kiełbasą Boczka. Ten siedzi przed kiblem i pije wódkę. Dochodzi nawet do małej scysji z sąsiadami, w związku z czym ci karzą mu iść na swoje piętro i że ma dożywotni zakaz wstępu na piętro sąsiadów. Następnie mówią swój wierszyk.

Piosenka Boczka

"Cztery razy po dwa razy, osiem razy raz po raz,

o północy ze dwa razy i nad ranem jeszcze raz.

Wszyscy wiedzą, że podlaska, to najlepsza jest

kiełbaska. Od Chicago po Nebrascę, każdy żarłby

tę kiełbaskę. Bo Podlaska to krajowy, dobry produkt

eksportowy, Od Texasu do Ohio, wszyscy równo ją

wciągają. Czasem z chlebem lub bez chleba,

i z musztardą kiedy trzeba. Można też ketchupu dać,

jak kto lubi kur*a mać."

Obsada

Ciekawostki

  • To jest jedyny odcinek w którym wystąpiła Barbara Podlaska-Dżekson.
Poprzedni
Azazel Pazuzu
Podlaska
2008
Następny
Ładne pieniążki