FANDOM

Radny - 252. odcinek serialu Świat wg Kiepskich.

Fabuła

Paździoch rozrzuca śmieci na korytarzu, po czym chowa się. Po chwili z mieszkania wychodzi Ferdek, a z wc Boczek. Kiepski oskarża sąsiada. Ten mówi, że to nie on. Po chwili wychodzi Marian. Jest oburzony. Mówi, że trzeba z tym zrobić porządek. Przecież to nie oni powinni płacić, lecz specjalne służby sanitarne.

Halina opowiada mężowi, jak to Marian skrzyczał dozorcę - Jana Malinowskiego za to, iż nie utrzymuje porządku. Okazuje się również, iż Paździoch kandyduje na radnego do samorządu.

Marian po raz drugi rozrzuca śmieci na korytarzu i pisze wulgarny napis na drzwiach do wc, po czym chowa się. Boczek czyta go i mówi Ferdkowi, że ktoś coś na niego napisał. Paździoch ma tego dość i pyta, gdzie jest policja, prokuratura i zaostrzony rygor karny w tym kraju.

Ferdek ogląda fakty w telewizji. Okazuje się, że Marian został zatrzymany w jednym z wrocławskich hipermarketów za próbę zakłócania handlu w niedzielę. Paździoch tłumaczył, że przepędził sprzedawczyków ze świątyni mamony. Albowiem napisane w Piśmie jest: Będziesz dzień święty święcił, a nie handlował gaciami będziesz! Niedziela jest dniem dla zacieśniania więzi rodzin polskich, a nie dla folgowania hucpie! Dzisiaj uwięziony jestem ja, a jutro może być uciemiężony i omamiony cały naród polski! Precz z komuną!

252

Boczek i plakat wyborczy Mariana Janusza Paździocha

Na korytarzu Boczek opowiada Ferdkowi o programie wyborczym Paździocha. Ma wszystkich chuliganów i bandytów za jądra i na latarnie, albo do wora i do jeziora. Marian Janusz Paździoch - Polak z jajami. Potem Ferdek i Malinowski są świadkami, jak załatwia sprawę przez telefon i jak bardzo urosły mu genitalia.

Rozpoczyna się kampania wyborcza. Wszędzie wiszą plakaty wyborcze. Mariola Kiepska roznosi ulotki, za co Paździoch niemało płaci. Ferdek jest oburzony. Jan Malinowski coraz intensywniej sprząta, nawet kilka razy dziennie. Marian ma już 80% poparcia. Dozorca też będzie na niego głosować, gdyż boi się o stanowisko. Jest pewne, że wygra, gdyż poza nim startuje: Kozłowski, który jest od Rosjan, i Malinowska z warzywniaka, której dziadek był komunistą. To, że Marian był w ZOMO, nikomu nie przeszkadza.

Zakończenie

Na tle tych wydarzeń Kiepscy postanawiają wziąć rozwód. Wzywają mecenasa Przeciw-Piętrzaka. Argumenty są następujące: Halina zagłosowała na "wrzoda na zdrowym organizmie narodu" itd., Ferdek zaś głosował na komunistów - Malinowską, czemu ów zaprzecza. Mecenas jest oburzony postawą Kiepskiego. On również głosował na Mariana Janusza Paździocha. Tak on też wygrał. Po wygłoszonej mowie na temat swych rządów, otwiera V Rzeczpospolitą. Po czym liczą ostatnie sekundy przed objęciem urzędu. 3... 2... 1... spodnie radnego opadają, gdyż ów genitalia to zwykłe balony. "Zero" - wykrzykuje Kiepski, jest bardzo szczęśliwy.

Ciekawostki

Jest to jedyny odcinek, w którym widać parter kamienicy.

Obsada

Zobacz też

Poprzedni
Skok
Radny
2007
Następny
Salomon Baba