FANDOM

Stanisław Malinowski
PanStasio
Informacje biograficzne
Płeć

mężczyzna

Data urodzenia

13.2.1968

Rodzina

Maria Malinowska (matka)

Zawód

sprzedawca w sklepie monopolowym

Pierwszy odcinek

Ładne pieniążki

Ostatni odcinek

Duch Malinowskiej

Poza sceną
Narodowość

Polska

Adres:

Wrocław

Aktor

Krzysztof Dracz

Stanisław Malinowski (znany również jako Pan Stasio) - właściciel sklepu monopolowego U Stasia. W jego rolę wcielił się Krzysztof Dracz.

Biografia

Przeszłość

Nieślubny syn śp. Malinowskiej i Badury. Niewiele wiadomo o przeszłości bohatera. Podobnież, gdy był dzieckiem, był trzymany przez matkę za nogi, głową w dół i przez to ma do dziś szpiczaste uszy.

Życie codzienne

Utrzymuje się głównie ze sprzedawania alkoholu w sklepie monopolowym "U Stasia" przy ul. Cieleckiej. Często dawał Kiepskiemu i Boczkowi "na zeszyt", głównie pod wpływem matki. W odcinku Ładne pieniążki był zły na Ferdka, z powodu narastającego długu i zamknął mu zeszyt. Udaje mu się wyrównać dług. Z czasem umiera jego matka - wściekł się, gdy dowiedział się, że Boczek i Kiepski nie byli na pogrzebie jego matki (nie wiedział, że pomylili dni). Jednak potem pogodził się z sąsiadami za sprawą pięknie zaśpiewanej pieśni.

W kolejnych odcinkach jego matka znów była żywym człowiekiem do czasu odcinka Duch Malinowskiej. Kiedy Stasio dowiedział się o jej śmierci postanowił powrócić po wieloletnim pobycie w Ameryce do swej ojczyzny. Na nowo stał się pełnoprawnym właścicielem sklepu w którym zamierzał wprowadzić amerykańską strategię sprzedaży. Mieszkańcy kamienicy nie byli zadowoleni z wprowadzonych przez niego zmian. Ostatecznie postanowili wezwać ducha zmarłej Malinowskiej który miał przemówić synowi do rozsądku. Następnego dnia Stasio znów na nowo zaczął pełnić funkcję normalnego polskiego sprzedawcy.

Odcinki w których pojawił się Pan Stasio