FANDOM

69

Szopka według Kiepskich.

Szopka - 69. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

LListopad... do Kiepskich przychodzą kolędnicy. Dlaczego tak wcześnie? Bo w tym roku jest konkurencja, a ich jest tylko dwóch (trzeci siedzi więzieniu, ponieważ kupił od Rusków niedźwiedzia polarnego, a myślał że jest to pies). Ferdek daje im dwa złote, po krótkiej rozmowie, kolędnicy chcą mu sprzedać glizdę, Kiepski wygania ich.

Waldek z ojcem i babką oglądają program pt. Róbta co chceta, gdzie gościem programu jest pan Jan Pan ubiegłoroczny laureat nagrody za Najpiękniejszą i najoryginalniejszą szopkę. Opowiada krótką historię zbudowania szopki. Redaktorka ogłasza że i w tym roku jest organizowany konkurs na najpiękniejszą i najoryginalniejszą szopkę, nagrodą jest suszarka firmy "Okił" i slipy elastyczne firmy "Maczo". Ponadto z laureatem konkursu przeprowadzą wywiad na ich antenie. Rozalia postanawia wygrać konkurs. Kiepscy wyśmiewają staruszkę. Zadaniem zięcia i wnuka najważniejsze jest zbudowanie tej szopki, za co babka da im za to całą miesięczną rentę - to zmienia postać rzeczy. Ferdek z synem są bardzo mili dla babuni, ale potrzebują pieniędzy na materiały (babka daje 50zł). Ferdek chce zbudować szopkę z... tapczanu. Babka wybija mu ten pomysł z głowy (już raz chciał babce zrobić trumnę z tapczanu[1] ). Kiepscy rozmawiają w kuchni jakby tu wygrać wojnę z babką. Cyc z ojcem budują dla Kiepskiej szopkę z... puszek od piwa. Babka rozwala szopkę i krzyczy na kanalię. Niestety babka musi dorzucić coś jeszcze bo materiały to teraz bardzo drogie rzeczy. Babka daje 20 zł, ale po krótkiej rozmowie dorzuca drugie tyle, lecz jeszcze po chwili daje 10zł - w sumie 50 zł. Ferdynand ze swoją dumą są zadowoleni. Waldek cieszy się że wygrali drugą bitwę z babką, ale nie wygrali jeszcze wojny. Młody Kiepski przynosi ze śmietnika obudowę od telewizora okleja ją kolorowym papierem i wstawia do niej zabawki. Gdy odsłonili oczy babki ta wyzwała ich od szatanistów (na Waldka) i od złodziejów i piratów (to zaś na Ferdka). Kiepscy rozmawiają w kuchni, Waldkowi żal kasy, Ferdek ma jednak pomysła aby nic nie robić. Jełop każe przyprowadzić sąsiadów. Nakrywają pięknie stół i wmawiają Rozalii, że tu stoi szopka gdy ta nie wierzy. Po chwili przychodzi Boczek i zachwyca się szopką Kiepskich. Zaraz też przychodzi Marian on również jest zachwycony szopką. Chce on kupić szopkę. Skoro babka nie chce szopki, zgadza się.

Sąsiedzi rozmawiają w kuchni (pasożyt się nie dał nabrać). Arnold i Marian żądają zapłaty. Niestety Ferdek nie ma pieniędzy. A konkurs jest już jutro. Ferdek myśli aby tak szopkę zrobić z samego siebie, na co przytakuje mu Halina. Sama by wzięła w niej udział. Syn wyśmiewa rodziców. Stary Kiepski się zgadza. Boczek ma wizję, jak to będzie wyglądało...

Zakończenie

Szopka jest już gotowa. Za osła przebrany jest Boczek, za woła Paździoch, za turonie Ferdek,a za Józefa Halina. Są już na wizji - bowiem babka została laureatką konkursy na najpiękniejszą i najoryginalniejszą szopkę. Babka pozdrawia wszystkich telewidzów, a w szczególności Boryska i Paulinkę z jej kółka różańcowego (już widzę jak im gały z zazdrości wyłażą). Kaseta w magnetofonie chodzi za szybko. Aktorzy nie wyrabiają się w rytmie. Waldek uderza w magnetofon zmienia się płyta i robi się zamieszania. Babka krzyczy: Kanalio specjalnie mi to zrobiłeś, Ferdek pyta się: ale co? - wkrótce zaczynają się kłócić. Niedługo po tym do kłótni dołączają się inni aktorzy. Babka bije Ferdka, a redaktorka programu Róbta co chceta kończy program słowami "No cóż, w takiej sytuacji, nie pozostaje mi nic innego jak życzyć państwu zdrowych, wesołych i spokojnych świąt".

Obsada aktorska

Ciekawostki

  • Ferdek i Waldek robiąc szopkę nr 2 możemy w niej dostrzec figurki Zurga z filmu pt. Toy story, Snoopiego z komiksu pt. Fistaszki, Shan Yu z filmu pt. Mulan oraz Megarę z filmu pt. Herkules.

Przypisy

  1. Odcinek Kiepski mózg