Ferdek i Ziomek po zaskakującym wejściu strażaków.

Testament – 149. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Ferdek i Ziomek oglądają w telewizji koncert życzeń, w międzyczasie myśląc, komu złożyć życzenia. Po jakimś czasie niespodziewanie wpada trzech strażaków. Jeden z nich mówi Ferdkowi, że mieli wezwanie, że w ich mieszkaniu jest pożar, więc przyjechali. Następnie wylewają swoje żale na Ferdka i zgłaszają go na kolegium. Ferdek podejrzewa, że winny jest temu Paździoch lub Boczek, ale Halina dementuje jego podejrzenia. W nocy przychodzi dostawca pizzy. Ferdek tłumaczy, że nic nie zamawiał. Dostawca zgłasza Ferdka na kolegium, a Ferdek to ignoruje, i mówi, że może go nawet podać do 'ONZ-a'. Zdenerwowany zamyka drzwi za dostawcą.

Następnego dnia Kiepscy chcą wyjaśnić tę sprawę. Zaczynają wyjaśniać sprawę z Mariolką i z Ziomkiem, ale oboje twierdzą, że takie żarty ich wcale nie bawią, a Ziomek, gdyby chciał zażartować, zadzwoniłby na policję, mówiąc, że w mieszkaniu Kiepskich jest bomba. Ten plan na żart okazał się spełniony wcześniej, ponieważ nagle przychodzi brygada antyterrorystyczna, prosi o podniesienie rąk do góry przez wszystkie znajdujące się w mieszkaniu osoby i mówi, że w mieszkaniu Kiepskich jest bomba. Ferdek zostaje podany po raz trzeci na kolegium. Ferdek rozmawia o tym z Paździochem i Boczkiem. Twierdzi, że sąsiedzi się zmówili. Paździoch obraża Ferdka, że powinien iść do lekarza. Następnie mówi, że nigdy by z Ferdka nie zażartował. Boczek mówi to samo.

W nocy Ferdek rozmawia z Haliną o swoim życiu, zastanawia się m.in. czy warto było prowadzić związek z kosmitami (z odcinka Umcia, Umcia). W międzyczasie idzie do salonu zapalić papierosa i nagle dowiaduje się, że to Babka dzwoni przez telefon, podaje się za niego i wzywa różne osoby. Podczas tego odkrycia Babka była w rozmowie telefonicznej z pogotowiem wodociągowym, mówiąc, że w mieszkaniu Kiepskich pękła rura i woda się leje. Przestała również myśleć, kim jest Ferdek. Aby Babka nie powodowała kłopotów, została zamknięta w szafie. Okazało się też, że Rozalia zaczęła nazywać Ferdka Bin Ladenem, ugryzła mu też palca. Następnego dnia przychodzi lekarz (doktor Kiełbasa) i bada Babkę, ale najpierw bada roznegliżowaną kobietę na plakacie. Ferdek wskazuje lekarzowi, gdzie naprawdę siedzi Babka. Dopiero wtedy lekarz przystępuje do pracy, pytając się, ile ma lat oraz prosząc o pokazanie języka. Babka nazywa lekarza Stasiem Zbytnikiem, który przysięgał w Ciechanowie przed ołtarzem a potem uciekł. Lekarz zdiagnozował zaawansowany przypadek sklerozy spenonoidalis configuris - jej mózg przez wiele lat wchłonął mnóstwo informacji i nastąpiło przemęczenie materiału, w wyniku czego Rozalia zachorowała. Również jej mózg zaczął przypominać wirujący bęben z pralki, z czego Ferdek zaczął się śmiać i tak nazywać Babkę. Lekarz powiedział też, że nie ma możliwości jej leczenia i prosi 50 zł za badanie.

Na temat Babki w kuchni dyskutują Kiepscy oraz Paździoch i Boczek. Paździoch proponuje żeby Kiepscy zawieźli babkę bez dokumentów do lasu i ją tam porzucili. Potem proponuje zatrucie Babki trutką na szczury, a Boczek sugeruje Ferdkowi oddać Rozalię do domu starców lub przytułku. Ferdek jednak odmawia na wszystkie te propozycje. Paździoch pomaga Ferdkowi aby Babka przepisała cały majątek na Ferdka. Po rozmowie Boczek jest przebrany za narciarza. Po pewnym czasie Boczek spada na ziemię i mieszkanie zaczyna się trząść. Sąsiedzi są źli na Boczka. Po rozmowie Ferdek przynosi Babce kwiatki i przyprowadza Gierka. Jest to manekin, ale Ferdek podkłada za niego głos. Ten pomysł się jednak nie udaje. Do Babki przychodzi Paździoch, przebrany za księdza. Babka jednak orientuje się, że to jest Paździoch, a nie ksiądz. Sąsiedzi są bezradni. Wszystkie pomysły poszły na marne.

Zakończenie

Ferdek rozmawia z Babką, która mówi, że wszystko udawała, po to, aby najbliżsi zwracali na nią uwagę. Następnie wstaje z wózka i śpiewa piosenkę. Gdy Ferdek zasypia, Babka sięga po telefon i dzwoni do straży pożarnej, podając się za Ferdka, zachowując się tak jak to było podczas nocnego odkrycia Ferdka.

Obsada

Ciekawostki

  • Pomimo, iż odcinek został nakręcony w roku 2003 jego akcja toczyła się w roku 2000 - w sposób ten powstało wiele komplikacji (jak choćby pojawienie się Ziomka) - przyczyniło się to do jednej rzeczy, a mianowicie do pojawienia się Edwarda Gierka (zm. w 2001 r.). Tutaj Gierkiem jest jednak kukła, za którą stał Ferdek, tak więc ewentualnie sytuacja mogła zdarzyć się później.
Poprzedni
Telejajka
Testament
2003
Następny
Na dobre i niedobre