FANDOM

Władysław Kiepski
Marek_Py%C5%9B_jako_wujek_W%C5%82adek.jpg
Informacje biograficzne
Płeć

mężczyzna

Data urodzenia

18.04.1930

Data śmierci

styczeń 2010r. lub listopad 2015r.

Rodzina
  • Genia (żona),
  • dwie córki,
  • † Władysław Kiepski (ojciec),
  • Roman Kiepski (brat),
  • † Stanisław Kiepski (brat),
  • Ferdynand Kiepski (bratanek),
Zawód

rolnik

Poza sceną
Narodowość

Polska

Aktor

Roman Kłosowski (odc.29), Marek Pyś (pozostałe odc.)

Władysław Kiepski, zwany wujkiem Władkiem (zm. w styczniu 2010r. lub w listopadzie 2015r.) – stryj Ferdynanda Kiepskiego. W tę rolę wcielił się Marek Pyś.

Władysław Kiepski, czyli wujek Władek był bratem Romana (ojca Ferdka) i Stanisława. Żonaty z Genią, mieli dwie córki. Ślub wziął w 1955 roku.

Jest synem Władysława Kiepskiego (dziadka Ferdka). Władek to chłop ze wsi, (podobnie jak bratanek) uwielbia wódkę i inne napoje alkoholowe. Za komuny przysyłał im mięso i jaja – w 1985 roku przywiózł Kiepskim swojskie kiełbasy i wędliny. Miał talent muzyczny. Hodował m.in. kozę Gadzinę (z którą przyjechał do Kiepskich), świnie i kury. Jest to postać bardzo często wspominana w serialu. Role Władka w odcinkach pt.: Interes (118), Ręka Wisielca (194), Telejajka (148), Bo dziś Andrzeja (200), Stypa (226), Zacięta płyta (296), Opowieść wigilijna (321) i Tamten świat (326) zagrał Marek Pyś, a w odcinku pt. Złote Kierpce (29) Roman Kłosowski. W odcinku Tamten świat (326), jako zmarła dusza dzwonił do Ferdka w każdą noc z prośbą o alkohol.

W serialu uśmiercany był dwa razy: po raz pierwszy wspomniano, że zmarł w styczniu 2010r. z powodu przedawkowania alkoholu[1]. Potem jednak, w 2011, wystąpił w 1 części "Tryptyku Dolnośląskiego" (353), brał udział w przywitaniu Waldka. Drugi raz uśmiercono go w listopadzie 2015r., zmarł w swojej rodzinnej wsi po świniobiciu.
Roman Kłosowski jako Wujek Władek

Roman Kłosowski jako Wujek Władek

Ciekawostki

  • Wujek Władek podczas śmierci był tak pijany, że nie wiedział że umarł.

Przypisy

  1. Odcinek pt. Tamten świat