Waldemar Kiepski
Waldek.jpg
Informacje biograficzne
Płeć

mężczyzna

Data urodzenia

28 listopada 1978

Rodzina
Pseudonim(y)
  • Waldek, Walduś (przez wszystkich),
  • Cyc (przez ojca, Jolasię i Mariolkę),
  • Debil, Kretyn (przez rodziców i Mariolkę),
  • Waldi (przez kolegów),
  • Cymbał (przez Jolasię),
  • Wąż łysy, Nygus (przez Ferdka),
  • Młotek (przez Jolasię i Mariolkę),
  • Młoda kanalia (przez babkę i Paulinkę),
Specjalność

robienie pompek

Zawód
  • uczeń szkoły zawodowej (do 2000)
  • sprzedawca hot-dogów w Nowym Jorku[1],
  • Sprzedawca pizzy[2]
  • Mim[3]
Pierwszy odcinek

Umarł odbiornik, niech żyje odbiornik!

Ostatni odcinek

Krawczyk (pierwszy etap), powraca w odcinku Tryptyk Dolnośląski część 1: Ostatni Wódz Plemion Szosznów

Poza sceną
Narodowość

Polska

Adres:

jako kawaler: Wrocław ul. Ćwiartki 3/4, po ślubie: Wrocław, nieznana ulica na Tarnogaju

Aktor

Bartosz Żukowski

Ferdek z Waldkiem

Mamuśka. Mnie to się zdaje że tatusiu się coś stało. Bo dzisiaj se ani jednego papierosa nie zapalił, nie wypił ani jednego piwa i do tej pory nie wstał z łóżka

Waldek do Matki

Waldemar Barabasz Kiepski, pseudonim Cyc (ur. 22 listopada 1978r., w odcinku Wio! Ferdek przeniósł się w czasie do 1973 roku. Waldek był wtedy niemowlakiem, rok urodzenia jest zatem niepewny) – postać fikcyjna, bohater komediowego serialu telewizyjnego Świat według Kiepskich, produkowanego przez ATM i wyświetlanego od 1999 przez Telewizję PolsatTV4 oraz ATM Rozrywka . W rolę wciela się Bartosz Żukowski. Jego postać można było oglądać do 2004 i od 2011 roku.

Biografia

Przed emigracją

Waldemar, w serialu zwykle nazywany Waldusiem lub Cycem (ten pseudonim odziedziczył po swoim ojcu w wigilię Bożego Narodzenia [4]), mieszka wraz ze swoją rodziną w jednej ze starych kamienic we Wrocławiu. Syn Haliny i Ferdynanda Kiepskich oraz brat Marioli. Rodzice chcieli, aby był inżynierem. Cyc ma niski iloraz inteligencji, oraz jest nieudacznikiem. Z tego powodu miał problemy z ukończeniem szkoły zawodowej, co jednak, po licznych perypetiach, mu się udało. Jest nieśmiały, ma trudności w nawiązywaniu kontaktów z dziewczynami.[5] Trudnił się wieloma przeróżnymi zajęciami np. chciał być gwiazdą country, jednak ta działalność okazała się nieopłacalna[6]. Dnie z reguły spędza w domu pijąc piwo Mocny Full w towarzystwie swojego ojca. Często bierze też udział w jego oryginalnych pomysłach. Razem z nim ogląda mecze w telewizji oraz walczy z Babką Kiepską. Jest kibicem Śląska Wrocław. Często chodzi z kolegami na siłownię, intensywnie pracując nad swoją muskulaturą, oraz gra w piłkę nożną. Czyta czasopismo sportowe (dla panów) Muły, a także inne gazety dla panów, którymi wymienia się z Boczkiem[7] i Boryskiem[8]. ma wielu przyjaciół, m.in. Heńka, Kosmatego i innych. Jest przez nich nazywany Waldim.

Po emigracji

USA zarobił pieniądze w myjni samochodowej oraz spotkał miłość swojego życia - Jolantę Pupcię-Kiepską, z którą w odcinku Tryptyk dolnośląski cz. III - Moje wielkie wrocławskie wesele wziął ślub. Teraz tylko odwiedza rodzinę Kiepskich, ponieważ mieszka już nie z rodzicami, ale ze swoją żoną na Tarnogaju.

Nie jest już tym samym, przygłupawym Cycem sprzed wyjazdu do USA - znalazł żonę, spoważniał, oraz sami scenarzyści pomimo ponownego włączenia go do obsady serialu odsunęli go od głównego biegu fabuły w serialu. Pojawia się teraz epizodycznie, jego rola nie jest aż tak znacząca w odcinkach serialu.

Od tej pory Walduś jest pod pantoflem swojej żony, której zawsze ulega i oddaje jej wszystkie zarobione pieniądze. Jest gotów poświęcić dla niej wszystko i zawsze dostaje ataków złości, gdy ta mówi, że się rozwiedzie, bądź że podobają się jej inni mężczyźni.

Wygląd fizyczny

Waldemar jest mało atrakcyjnym mężczyzną średniego wzrostu. Jest lepiej zbudowany od ojca, gdyż pracuje nad swoją muskulaturą. Niemalże w każdym odcinku nosi dres i adidasy, wobec czego przypomina typowego dresiarza i blokersa. Zanim wyjechał do Stanów Zjednoczonych był ogolony niemalże całkowicie na łyso. Od czasu powrotu ma krótkie blond włosy. Zdaniem jego żony Jolasi, Walduś posiada małych rozmiarów przyrodzenie.

Ciekawostki

  • Pokój Waldka, mimo iż pokazywany w każdej czołówce, w serialu pojawia się bardzo rzadko.
  • Waldek wyjechał do USA, do wujka Staśka, brata Ferdynanda, z którym sprzedawał hot-dogi w Nowym Jorku. Jednak wrócił, bo tęsknił do rodziny.
  • Został premierem pewnego egzotycznego kraju, a jego ojciec prezydentem.
  • Kiedyś zjadł śledzia posmarowanego dżemem, którego nigdy by nie zjadł.
  • W odcinku pt. "Wio!" dowiadujemy się, że Walduś urodził się 28 listopada 1972, ale w epizodzie pt. "Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje" Walduś podaje, że urodził się 6 lat później czyli w 1978 roku. Ferdynand i Halina pobrali się 13 sierpnia 1975, więc powstaje paradoks, czy Walduś mógłby się urodzić przed ślubem Ferdka i Halinki? W odcinku pt. "Krótki film o męskości" dowiadujemy się jednak że Walduś obchodzi 33 urodziny a zaledwie 5 odcinków wcześniej w odcinku pt. "Gorzkie gody" jego rodzice obchodzą 40 rocznicę małżeństwa, więc Waldek według tych informacji powinien urodzić się urodził się 7 lat po ślubie swoich rodziców. Jednakże w odcinku Sceny z życia małżeńskiego Ferdek mówi do Halinki: Przed ślubem puściłaś się ze mną i zaszłaś w ciążę! to dowód na to, iż Waldek urodził się tuż przed ślubem swoich rodziców, bowiem Halinka straciła dziewictwo przed zamążpójściem.
  • W odcinku W kamasze Waldemar nosi mundur United States Army (wojska lądowe Stanów Zjednoczonych) z naszywką z nazwiskiem Clark.

Przypisy