FANDOM

Wata Mariana – 131. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Kiepscy oglądają parodię "Kuby Wojewódzkiego" (z Tomaszem Wielbłądem jako gospodarzem) w telewizji. Waldek szybko polubił Tomasza Wielbłąda (nazwał go szczęściarzem), czym przeszkodził Marioli. Ferdek jest zachwycony urodą amerykańskiej gwiazdy, której film Niewolnica pożądania ma być pokazany w kinach oraz tym, że nie zapomniała języka polskiego podczas wieloletniego pobytu w USA. Waldek docenia jej duże piersi, za co dostał "w łeb" od Haliny. Ferdek proponuje, aby poszedł na film z nim, a Halina, słysząc to, poszła spać. Rozmawia z mężem i dziwi się, co mu się podoba w Pameli.

Później okazało się, że niemal każdy docenia urodę Pameli. Tylko Halinie nie podobała się - narzekała na zbyt plastikowe piersi.

Przed kiblem następnego dnia Ferdek rozmawia z Boczkiem, któremu Pamela również się spodobała. Nagle przychodzi Paździoch, który słyszał rozmowę sąsiadów i mówi, że bardzo dobrze zna Pamelę - sprzedawał jej watę cukrową pod kinem Robotnik w Wąchocku (za 1,60 zł) i nazywała go "wujciem". Sąsiedzi przyznają, że Paździoch jest bohaterem. Paździoch prosi ich, aby zachowali to w tajemnicy - według Paździocha Pamela jest winna przeprosin. Mimo prośby Paździocha Ferdek mówi Waldkowi o tym i po chwili włącza telewizor, w którym emitowany jest program "Przepraszam Cię". W tym wydaniu programu Pamela Kovalski przeprasza Paździocha za nieoddane 2,50 zł na kino. To było to, o czym chciał Paździoch wspomnieć Ferdkowi i Boczkowi na korytarzu. Dostaje od programu bombonierkę (której sponsorem była fabryka chusteczek do nosa "Gille") oraz doczekuje się zwrotu pieniędzy, w wyniku czego rozpłakał się (bardzo za nią stęsknił, bo nie wiedział, kiedy pieniądze pożyczone Pameli zostaną zwrócone) i przyjął upominki od telewizji. Ponadto pojawia się w studiu programu, przytulając ją. Kiepscy są zdenerwowani, Ferdek natomiast nie może spać w nocy z tego powodu. Narzeka na niesprawiedliwość społeczną. Halina nadal pozostaje niezadowolona z Pameli. Nagle Waldek woła Ferdka, ponieważ w telewizji ponownie jest emitowany program "Przepraszam Cię". Ferdek z synem oglądają go. Okazało się, że znacznie więcej osób było niezadowolonych z Paździocha, chciało przeprosić go i zdecydowało się zgłosić do tego programu, ale w drodze losowania zaproszono tylko poniższą dwójkę, ponieważ w tym programie nie można było przyjąć tak dużej liczby przepraszających. Wylosowani zostali biegacz Andrzej Gąsior (przeprosił za gonienie Paździocha przez cały dzień dookoła Wąchocka) i poetka Jadwiga Barbara Przaśny (przeprosiła za napisanie wierszyka skierowanego przeciwko Paździochowi), w wyniku czego Paździoch dostaje dwie kolejne bombonierki (również sponsorowane przez fabrykę chusteczek do nosa "Gille"). Również i te upominki przyjmuje, ponieważ jest bardzo zainteresowany bombonierkami. Natomiast ci przepraszający, dzięki "czynom" dokonanym przeciwko Paździochowi, mogli później osiągnąć światową sławę, jak w przypadku Pameli Kovalski, i przytulili się, będąc zadowoleni z przyjęcia przeprosin.

Zakończenie

Następnego dnia Ferdek jest świadkiem, jak Boczek przeprasza Paździocha i wręcza mu bombonierkę. Jak się okazało, programem "Przepraszam Cię" z Pamelą i Paździochem zaczęła się wielka fala przepraszania Paździocha (Boczek powiedział, że wszyscy go przepraszają). O tym nawet napisano w gazecie. W pokoju dowiaduje się, że Halina z dziećmi również chcą przeprosić Paździocha. I tak zrobili. Ferdek idzie do toalety, ścigając się o czas z Paździochem. Okazuje się, że Paździoch dostał biegunki po zjedzeniu bombonierek. Nie ma także pojęcia, za co ludzie go przepraszają, ale on lubi czekoladki. Prawdopodobnie też i z tego powodu przyjmował bombonierki od programu "Przepraszam Cię".

Obsada

Ciekawostki

  • Patrick Yoka, podczas pisania scenariusza, prawdopodobnie oparł scenariusz odcinka "Wata Mariana" o scenariusz odcinka Miodowych lat pt. "Przepraszam Cię". Obydwa seriale były emitowane w Polsacie i w obydwóch odcinkach poruszana jest podobna tematyka - przepraszanie kogoś w programie telewizyjnym.
  • Przedstawiony w odcinku program "Przepraszam Cię" był inspirowany prawdziwymi programami "Wybaczam Ci" (nadawanym w telewizji TVN) oraz "Zerwane więzi" (nadawanym w Polsacie).
Poprzedni
Ta okropna niedziela
Wata Mariana
2002
Następny
Kocham kino