FANDOM

65

Archanioł objawia się babce.

Ziarno - 65. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Babka ogląda swój ulubiony odcinek Koziołka Matołka, niestety zostało jej tylko 10 sekund, ponieważ zięć z wnuczkiem chcą obejrzeć mecz piłki nożnej. Do babki dzwoni św. Piotr, ta wyzywa go od kretynów i odkłada słuchawkę. Piotr dzwoni ponownie i informuje Babkę, aby nie bluźniła, bo on dzwoni z nieba. Święty ma dużo roboty i nie ma czasu odwiedzić jej osobiście. Babka mu nie wierzy, więc Piotr prosi ją o wypowiedzenie życzenia, które on będzie mógł spełnić. Babka zażyczyła sobie milion dolarów, Rolls-Royce'a i willę z basenem, święty nie może się na to zgodzić i proponuje Babce coś skromniejszego. Staruszka prosi, aby na każdym kanale w jej telewizorze leciał tylko Koziołek Matołek. Życzenie spełniło się błyskawicznie - na wszystkich kanałach było nadawane tylko to, o co Babka prosiła, czym Ferdek i Waldek zaniepokoili się, ponieważ byli w trakcie oglądania najbardziej decydujących momentów meczu i nagle transmisja urwała się. Nie dało się do niej wrócić. Babka uwierzyła w św. Piotra. Św. Piotr prosi Babkę o wyjście około północy na korytarz, gdzie odwiedzi ją Archanioł Michał. Rozalia prosi o jeszcze jedno malutkie życzenie, Piotr zgadza się, byleby szybko mówiła, bo dzwoni z komórki. Babka prosi, aby jej zięcia Ferdynanda Kanalię Kiepskiego i wnuka Waldka brzuchy rozbolały na długo. Piotr spełnia jej życzenie, pomimo tego, że spełnia tylko dobre życzenia, a to życzenie takim nie jest. Cała rodzina (z wyjątkiem Babki, z bólem brzucha u Ferdka i Waldka, jak Babka życzyła, ale później też u niej samej) cierpi z powodu emisji na każdym programie odcinków Koziołka Matołka. Waldek czekał na Rambo 19 w telewizji, ale przez życzenie Babki nie doczekał się emisji. Rozalia o północy czeka na Archanioła. Myli go z Paździochem, który bierze ją za umysłowo chorą i wysyła ją z powrotem do mieszkania, przed telewizor. Po tym, jak Paździoch wszedł do toalety, pojawia się Michał Archanioł, święty posłaniec z Królestwa Niebieskiego, śpiewa z Babką Kolorowe jarmarki. W międzyczasie Paździoch wychodzi z toalety i chwilowo Archanioł znika, ale po wejściu Paździocha do swojego mieszkania wraca. Z niebios rozlega się głos Boga, który każe Archaniołowi przejść do rzeczy. Okazuje się, że Rozalia ma wyhodować nowego anioła. Archanioł daje jej ziarno, które ma zasadzić w doniczce i trzy razy dziennie podlewać wodą święconą. Następnego dnia do Babki przychodzą Paulinka i Borysek, przyszli tak późno, bo Boryskowi złamała się laska i Paulinka musiała go przynieść na barana. Przyjaciele przynieśli jej doniczkę i wodę święconą. Babka chce im wszystko opowiedzieć, ale najpierw wymusza na nich przysięgę, że nikomu, ani mru mru. Borysek proponuje, aby doniczkę włożyć do piekarnika, na co Babka ostro protestuje. Paulinka proponuje ustawić doniczkę na parapecie przy pozostałych kwiatach. Babka zasadza ziarno z aniołem i stawia doniczkę pod oknem. Ferdek z synem cierpią na ból brzucha tak ogromny, że nawet piwo zatraciło swój smak. Obydwoje spoglądają na uschnięte kwiaty i postanawiają je podlać, piwem oczywiście. Pech chciał, że trafił na anioła Babki i zaczęli go podlewać bez wiedzy i zgody Babki. Ferdek rozmawia z nim, polubił kwiatka wystającego obok ziarna z aniołem, bo wypił dwie puszki piwa. Postanawia się nim zaopiekować i zabiera go do siebie. Waldek zdradza Babce czyny ojca. Rozalia kłóci się z zięciem w sprawie nieprawidłowości w hodowaniu ziarna i płaci mu za anioła. Jakiś czas później dzwoni św. Piotr i rozmawia w sprawie anioła. Św. Piotr zapowiada wizytę Archanioła.

Zakończenie

Na korytarz, nocą, wraca Michał Archanioł. Nie może zabrać wyhodowanego przez Babkę anioła do nieba, ponieważ nie spełniał wymagań stawianych przez Archanioła. Babka skarży się mu. Następnego dnia do Babki przychodzi Paulinka z Boryskiem. Wypytują się o wyrok, na co Babka odpowiada, że kazali jej to resocjalizować. Babka wątpi, czy jest to możliwe. Rodzi się anioł z głową Ferdka i prosi Babkę o browara. Był to efekt zbyt intensywnego podlewania ziarna piwem. Borysek powtarza to co on od początku zalecał zrobić z ziarnem: Do piekarnika!

Obsada

Produkcja

Poprzedni
Lepsza połowa
Ziarno
2000
Następny
Hiperferdex